Toimitus- ja peruutusehdot
Laatimispäivä: 10.8.2025
Voimassa alkaen: 18.8.2025
1. Toimitus
Valmennus toimitetaan asiakkaalle sähköisesti Kajabi-verkkokurssialustan kautta sähköpostitse toimitettavan henkilökohtaisen linkin avulla. Pääsy materiaaleihin tapahtuu heti maksun jälkeen.
Sopimus katsotaan syntyneeksi, kun asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostitse.
2. Maksut ja palvelun käyttöoikeus
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
Maksu suoritetaan Stripe (Stripe Payments Europe, Ltd) tai Kajabi (Kajabi LLC) -palvelun kautta korttimaksulla.
Asiakas ostaa palvelun kertamaksulla, jonka jälkeen hän saa käyttöoikeuden ostettuun tuotteeseen tai palveluun sovituksi ajaksi. Kertamaksullinen osto ei muodosta jatkuvaa tilaus- tai ylläpitosopimusta. Palveluntarjoajalla ei ole velvollisuutta toimittaa uusia sisältöjä, päivityksiä tai lisäpalveluita maksun jälkeen, ellei siitä ole erikseen sovittu.
Sopimuksen voimassaolo ja kurssimateriaalien käyttöoikeus:
Asiakkaalle myönnetään pääsy kurssimateriaaleihin niin kauan kuin palvelu on olemassa ja palveluntarjoaja tarjoaa kurssialustaa. "Elinikäisellä pääsyllä" tarkoitetaan käyttöoikeutta niin kauan kuin palvelu on teknisesti ja liiketoiminnallisesti ylläpidettävissä.
Palveluntarjoaja ei voi taata materiaalien saatavuutta siinä tapauksessa, että liiketoiminta lopetetaan, yritys asetetaan konkurssiin tai palvelualustan toiminta päättyy.
3. Peruuttamisoikeus
Kuluttajansuojalain mukaisesti asiakkaalla on neljäntoista (14) päivän peruuttamisoikeus alkaen sopimuksen syntymisestä (tilausvahvistuksen vastaanottamisesta).
Poikkeus: Jos digitaalinen sisältö (esim. verkkokurssi) otetaan käyttöön heti tilauksen jälkeen, asiakkaan on nimenomaisesti hyväksyttävä, että peruuttamisoikeus raukeaa, kun sisältö toimitetaan. Hyväksyntä annetaan maksuvaiheessa erillisellä vahvistuksella.
4. Peruutus- ja palautuskäytäntö
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen neljäntoista (14) päivän peruuttamisoikeus (ks. kohta 3). Peruuttamisoikeus lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun sopimus on syntynyt ja tilausvahvistus on vastaanotettu.
Peruuttaminen edellyttää, että asiakas ilmoittaa siitä kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen [email protected]neljäntoista (14) päivän määräajan kuluessa.
Palautukset suoritetaan asiakkaalle samalla maksutavalla, jota käytettiin alkuperäisessä ostossa.
Jos asiakas on tilauksen yhteydessä nimenomaisesti hyväksynyt sen, että digitaalinen sisältö toimitetaan välittömästi ja peruuttamisoikeus raukeaa, ei palautusta voida tehdä sen jälkeen, kun sisältö on otettu käyttöön.
5. 30 päivän rahat takaisin -takuu (“Kuutista tehty märkäpuku -takuu”)
Kuluttajansuojalain mukaisen peruuttamisoikeuden lisäksi palveluun sisältyy palveluntarjoajan vapaaehtoinen lisäetu: 30 päivän rahat takaisin -takuu.
-
Sisältö: Asiakkaalla on oikeus pyytää maksun palautusta kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa ostosta ilman erityisiä perusteita.
-
Toteutustapa: Rahat palautetaan asiakkaalle samalla maksutavalla, jota käytettiin alkuperäisessä ostossa.
-
Menettely: Palautuspyynnön tekeminen edellyttää kirjallista ilmoitusta sähköpostitse osoitteeseen [email protected] määräajan kuluessa.
-
Suhde muihin oikeuksiin: Tämä takuu on palveluntarjoajan vapaaehtoinen lisäetu, joka täydentää lakisääteistä neljäntoista (14) päivän peruuttamisoikeutta.
6. Tasonnostotakuu
Peruuttamis- ja palautusoikeuden lisäksi palveluun (Avovesiui! Alkeet -verkkokurssi) sisältyy palveluntarjoajan vapaaehtoinen lisäetu, Tasonnostotakuu.
-
Sisältö: Jos asiakas noin kolmen (3) kuukauden kuluttua ohjelman aloittamisesta ei lähtötasoon verrattuna osoita edistystä itsearviossa ja taitokorttien perusteella (esim. teknisesti lähtötasosta edistynyt uinti tai pidempi yhtäjaksoinen uinti), palveluntarjoaja sitoutuu tarjoamaan maksutta henkilökohtaisen palautteen asiakkaan toimittamasta uintivideosta sekä räätälöidyn jatko-ohjelman. Palautetta ja jatko-ohjelmia annetaan maksutta siihen asti, että tasonnousu on havaittavissa.
-
Todentaminen: Tasonnostotakuu perustuu kurssin alussa tehtyyn tavoite- ja lähtötason kartoitukseen sekä kurssin lopussa tehtävään itsearvioon. Asiakkaan on toimitettava vähintään kaksi (2) uintivideota palautetta varten takuuseen vedotessaan.
-
Toteutustapa: Tasonnostotakuu toteutetaan aina etäpalveluna. Palautteet ja jatko-ohjelmat toimitetaan sähköisesti. Palveluntarjoajalla ei ole velvollisuutta tarjota lähivalmennusta, matkustamista tai muita lisäpalveluja tämän takuun perusteella, ellei siitä ole erikseen kirjallisesti sovittu.
-
Edellytykset: Takuun voimassaolo edellyttää, että asiakas on osallistunut ohjelmaan aktiivisesti. Aktiiviseksi osallistumiseksi katsotaan:
-
vähintään kahdentoista (12) harjoituskerran suorittaminen kolmen (3) kuukauden aikana (vastaavuus noin yksi harjoitus viikossa),
-
kaikkien kurssin viiden (5) osion suorittaminen:
-
Tumma vesi – kirkasmieli
-
Hapenotto avovesiuinnissa
-
Perusuintiasento
-
Jalkojen liike avovesiuinnissa
-
Käsien liike avovesiuinnissa
-
-
kunkin osion yhteydessä olevien taitokorttien täyttäminen, jotka toimivat oman kehityksen seurannan ja todennuksen välineenä.
Mikäli asiakas ei suorita edellä mainittuja harjoituksia, osioita ja taitokortteja tai ei etene materiaaleissa, takuuta ei voida soveltaa.
-
-
Suhde muihin oikeuksiin: Tasonnostotakuu on palveluntarjoajan vapaaehtoinen lisäetu. Se ei rajoita asiakkaan lakisääteistä 14 päivän peruuttamisoikeutta, vaan täydentää sitä.
7. Vastuu ja oikeudet
Palvelu ja sen sisältämät materiaalit ovat asiakkaan henkilökohtaiseen käyttöön. Materiaalien kopioiminen, muokkaaminen, jakaminen, jälleenmyynti tai muu kaupallinen hyödyntäminen ilman palveluntarjoajan nimenomaista kirjallista lupaa on kielletty.
Kaikki oikeudet palvelun ja materiaalien sisältöön pidätetään. Asiakkaalle ei siirry mitään muita oikeuksia kuin tässä ehdoissa mainittu henkilökohtainen käyttöoikeus.
Palveluntarjoaja ei vastaa palveluiden, tuotteiden tai verkkosivuston käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä vahingoista siltä osin kuin pakottavasta kuluttajansuojalainsäädännöstä tai muusta pakottavasta sääntelystä ei muuta johdu.
Palveluntarjoaja vastaa siitä, että sovitut palvelut ja materiaalit toimitetaan asianmukaisesti. Asiakkaan saama hyöty ja lopputulos riippuvat kuitenkin asiakkaan omasta toiminnasta ja olosuhteista, eikä palveluntarjoaja voi taata yksilöllistä tulosta.
Palveluntarjoajalla on oikeus päivittää, muuttaa ja kehittää kurssin sisältöjä osana palvelun normaalia ylläpitoa ja ajantasaisuutta. Muutokset eivät vähennä asiakkaan jo hankkiman palvelun olennaista arvoa.
8. Ehtojen muuttaminen
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä toimitus- ja peruutusehtoja, jos se on tarpeen lainsäädännön, viranomaismääräysten, liiketoiminnan tai palveluiden kehittämisen vuoksi.
Merkittävistä muutoksista ilmoitetaan asiakkaille sähköpostitse ja/tai verkkosivustolla ennen muutosten voimaantuloa. Muutokset julkaistaan verkkosivustolla ja astuvat voimaan julkaisuhetkellä, ellei toisin ilmoiteta. Muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tilauksiin, ellei lainsäädännössä toisin määrätä.
9. Alaikäiset asiakkaat
Palvelun käyttö edellyttää vähintään 18 vuoden ikää. Alaikäinen voi ostaa palvelun vain huoltajan suostumuksella.
10. Viestintä ja tiedottaminen
Palveluntarjoaja voi lähettää asiakasta koskevaa sopimus- ja palveluviestintää asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakas vastaa yhteystietojensa oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta.
11. Tekniset häiriöt ja palvelukatkokset
Palveluntarjoaja ei vastaa palvelun tai sen teknisen alustan käyttökatkoista, virheistä tai häiriöistä, jotka johtuvat palveluntarjoajasta riippumattomista syistä, kuten kolmansien osapuolten järjestelmistä, internet-yhteyden toiminnasta tai maksupalveluntarjoajan häiriöistä.
12. Force majeure
Palveluntarjoaja ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure), kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, viranomaismääräyksestä, lakosta, pandemiasta tai muusta vastaavasta ennalta arvaamattomasta tapahtumasta.
13. Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluteitse.
Kuluttaja voi saattaa asian myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Toimivaltainen tuomioistuin on Suomessa.
14. Yhteystiedot
Yrityksen nimi: Avovesiui (joka on Paimelan Palaistra Oy:n aputoiminimi)
Y-tunnus: 3346370-6
Kotipaikka: Hollolla
Postiosoite: 17110
Sähköpostiosoite: [email protected]
Puhelinnumero: +358405387721